کاربرد پاف

کاربرد پاف-کنسول و پاف در منازل ایرانی- قسمت سوم

کنسول ها مکمل مبلمان در فضای پذیرایی هستند.تا به اینجا دیدیم که در عمل پاف ها کاربردی زیادی در خانه دارند و دو مقاله نسبتا کامل در مورد استفاده پاف ها در مکان های مختلف و دکوراسیون های متفاوت برای شما آماده کردیم تا شما هم بتوانید فضای مورد نظر برای استفاده از پاف را در منزل خود پیدا کنید.

کاربرد پاف-نمونه واقعی در منازل ایرانی-قسمت اول

کاربرد پاف-به عنوان پاف سرویس خواب – قسمت دوم

استفاده از پاف به عنوان صندلی کنسول در پذیرایی

امروز در این مقاله قصد داریم که کاربرد مهم دیگری از پاف ها را به نمایش بگذاریم که شاید تابحال به آن توجه ننموده اید.
در دکوراسیون سبک جدید که الهام گرفته از سبک سادگی(مینیمال) میباشد از پاف ها در کنار میز کنسول و آینه در پذیرایی استفاده میکنند.ما تصاویر ارسالی مشتریانمان که از پاف ها به این عنوان استفاده کرده اند را در ادامه برای شما جمع آوری و دسته بندی کرده ایم که تا شما هم بعد از مشاهده، از این ایده بتوانید در منزل خود استفاده کنید.

 

کنسول فلزی، سبک جدید در دکوراسیون

اینکه قبل از دست به طراحی و خرید وسایل زدن بدونید که دقیقا چه چیزی میخواید خیلی میتونه به داشتن یه دکور زیبا کمک کنه نمونه بارز این حرف من دکور خانم قنبری است که یک تم قشنگ در طیف رنگی مشکی و نقره ای(سیلور)  ایجاد کردند و این رو در تمام وسایل رعایت کردند و هیچ کدوم از وسایل حتی تابلو هاشون رو خارج از این طیف رنگی انتخاب نکردند.
 نکته دیگه ای که عکس خانم قنبری داره اینه که سمت چپ دکورشون رو به جای این که خالی بزارن یه آباژور گذاشتن که باعث ایجاد توازن و خالی نبودن سمت چپ دکور میشه.
پاف ما هم در این دکور تکمیل کننده نهایی است که وظیفه ی نشیمن کنسول رو ایفا میکنه.
استفاده از وسایل با اشکال هندسی یکی دیگه از کارایی هست که میتونه توی زیبایی دکوراسیون تاثیر بزاره که در این عکس خانم حسین زاده با ساعت و آیینه شون این کارو به خوبی انجام دادند
یکی دیگه از کارایی که تاثیر گذار در زیبایی این دکور هست، استفاده از قرنیز با طرح چوبه که کاملا با کنسول و لوازم هماهنگ هست و در آخر از پاف مربع خز دار ما به عنوان صندلی این کنسول استفاده کردند که شما میتونید رنگ بندی مختلف این کار رو از لینک زیر مشاهده کنید:

پاف مربع پایه فلزی با پارچه خزدار

شمع ها دنیای آرامش اند.

شمع ها یکی از المان های تاثیر گزار در زیبایی بصری دکوراسیون ما هستند و مدل های مختلفی دارند یکی از تکنیک هایی که میشود این زیبایی را بیشتر نشان داد استفاده از سایز های مختلف شمع در کنار هم و چیدن آنها به ترتیب بزرگ به کوچک یا برعکس است.
فانوس ها هم یک انتخاب هوشمندانه برای زیبایی بیشتر شمع ها هستند و میتوان متناسب با سایز شمع مان فانوس های شیشه ای تهییه کرده و شمع مان را در آن قرار دهیم تا در عین مدرن بودن آن حس نوستالوژی فانوس را هم به فضای خانه مان منتقل کنیم.
در این عکس از خانم دلشاد میتونید مثال این فانوس ها رو ببینید و لذت ببرید.

کنسول استیل و سبک مینیمال

خب تو این عکس منزل خانم کاظمی رو میبینید که از تم طوسی استفاده کردند و با قرار دان این گل سانسوریا(شمشیری) در کنار کنسول شون زیبایی دکور رو چند برابر کردند.
این گل مناسب برای استفاده در فضای خونه است و میتونه در سایه رشد کنه و از بین نره و نیاز به آبیاری خیلی کمی هم داره و فقط با هفته ای یک بار آبیاری کاملا سالم و تازه باقی میمونه
خانم کاظمی از پاف ما هم در کنار این وسایل و به عنوان صندلی کنسول استفاده کردند.
اگر دقت کرده باشید کنسلو کاملا به سبک مینیمال طراحی شده و متریال مورد استفاده ی اون استیل هست که چون براق هست با پاف طوسی پایه سیلور ما کاملا همخوانی دارد.برای دیدن این مدل مون میتونید از لینک زیر اقدام کنید.

پاف استوانه با پایه نقره ای

کاربرد پاف در کنار کنسول
این عکس دوتا نکته داره اول این که خانم بهمنی تو این عکس سعی کردن تا انتخاب رنگ وسایل رو جوری انجام بدن که با تناژ رنگی دیوار هماهنگی داشته باشه.
نکته دوم انتخاب آینه مناسب هست که به نظر من به اندازه انتخاب کنسول اهمیت داره و باید سعی کنید از آینه هایی با طرح های خلاقانه استفاده کنید که نمونه اش رو میتونید تو عکس خانم بهمنی مشاهده کنید.

واقعا خیلی خوشحالم که کم کم استفاده از پایه فلزی در وسایل دکوراسیون داره جا میوفته و واسه این حرفم چند تا دلیل دارم اول این که این پایه ها استحکام خیلی بیشتری نسبت به چوب دارند دوم این که زیبایی کارو چند برابر میکنند.
خانم شفاعی زاده هم برا انتخاب کنسول و پاف خانواده پایه فلزی ها رو انتخاب، و این نمای ریبا رو خلق کردند.
برای دیدن رنگ بندی این مدلمون میتونید از لینک زیر دیدن کنید:

پاف پایه فلزی لوپ با پایه آبکاری طلایی

درسته انتخاب کنسول و هماهنگ کردن اون با بقیه وسایل خونه مهمه اما هیچوقت از وسایلی که میشه روی کنسول گذاشت غافل نشید و دست کم نگیریدشون.
خانم اردستانی با کمی خلاقیت و استفاده از خز هم رنگ کنسول و جاشمعی های قشنگ شون زیبایی فضا رو چند برابر کردن و از پاف های کله غازی ما به عنوان صندلی این کنسول استفاده کردن.

کنسول با طرح آینه، بازتاب رنگ در خانه

کارکردن آینه روی کنسول و میز ها به تازگی خیلی مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار گرفته و به نظر من واقعا ایده خلاقانه ای است دلیلش هم اینه که فضای اتاق شما هر تم رنگی که داشته باشه میتونید بازتاب همون رو در آیینه های کار شده روی کنسول یا هر وسیله دیگه ببینید و این باعث میشه بین وسایل خونه شما هماهنگی قشنگی به وجود بیاد.
تو این عکس هم از خانم نادری پور میشه دید که بازتاب تم روشن خونه شون کاملا در آیینه ی کنسول مشخص هست.

کاربرد پاف در کنار کنسول

گیاهان نوش داروی قبل از آرامش هستند.

هیچ وقت تاثیر المان های طبیعت رو دست کم نگیرید.
استفاده از گل و گیاه در فضای خانه به غیر از زیبا تر کردن دکور خانه در روحیه و حس سر زندگی آدم واقعا تاثیر مثبتی میزارند.
همون طور که تو عکس میبینید خانم ناصری هم به دکور خونشون این حس و حال رو بخشیدن و از کلی گل و گیاه استفاده کردن و با آینه زیبا و خلاقانشون این تصویرو خلق کردن و از پاف های ما به عنوان صندلی کنسول استفاده کردند.

کاربرد پاف در کنار کنسول

تکنیک تقارن تو چیدمان اگه درست استفاده بشه میتونه یک امتیاز مثبت برای دکور تون باشه که خانم توسلی همین طور که میبینید این کار رو انجام دادند.
برای اینکه تقارن کنسول شون حفظ بشه روی اون رو با وسایل زیاد شلوغ نکردن و فقط با دو تا گل هم از فضای رو میز استفاده کردن و هم تعادل رو توی دکور شون ایجاد کردند.

کاربرد پاف در کنار کنسول

مدرن یا کلاسیک ؟

هیچ وقت توی طراحی دکور و انتخاب وسایل خودتون رو محدود نکنید که حتما از وسایل مدرن و جدید استفاده کنید خیلی وقتا میشه با وسایل کلاسیک و نوستالوژی تم خیلی دل نشینی رو ایجاد کرد.
در این عکس میبینید که خانم قربانی فرد همین کارو کردن و وسایل روی میز رو کلاسیک انتخاب کردند.

کاربرد پاف در کنار کنسول

قرار دادن کنسول در جای مناسب بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد، میز کنسول عمدتا در ورودی خانه یا در اتاق ها قرار میگیرد.
در کنار کمک به زیبایی دکور خانه فضای اضافه ای برای گذاشتن وسایل ایجاد میکند. کنسول وقتی که در پذیرایی قرار می گیرد باید آینه کوچک تری نسبت به کنسولی که در ورودی منزل است داشته باشد.
تو این عکس خانم صحرایی از کنسول شون در ورودی منزل استفاده کردند و از پاف ما هم به عنوان صندلی این کنسول استفاده کردند.

 

کاربرد پاف در کنار کنسول

یکی از اشتباهاتی که در چیدمان وجود داره شلوغ کردن بیش از حد و استفاده از تمام وسایل موجود در دکوراسیون هست.
این باعث میشه چشم و ذهن ما نتونه هماهنگی خاصی بین وسایل شناسایی کنه و احساس بی نظمی رو به ما منتقل میکنه.
خانم جواهری این امر رو رعایت کردن و با کم ترین امکانات و خیلی ساده و فقط با استفاده چند شمع دونی نمای زیبایی رو روی کنسول شون به وجود آوردن.

کاربرد پاف در کنار کنسول

این عکس ژورنالی نیست!

ما در پیج اینستاگراممون وقتی این عکس رو گذاشتیم همه میپرسیدن که عکس واقعی محصول خودتون رو نشون بدید.ماهم قسم میخوردیم که اینجا منزل مشتری خودمون هست.
تو این عکس میبینید که خانم گرجی از این کنسول میتونند به عنوان میز آرایش با اضافه کردن آینه به بالای اون استفاده کنند.  کشوی های این میز میتونه کلی از وسایل های ما رو توی خودش جا بده.
البته از دیوار پشت این فضا نمیشه چشم پوشی کرد که واقعا تاثیر بسزایی در قشنگی فضا داره

کاربرد پاف در کنار کنسول

خیلی از وسایل میتونند در زیبایی فضای خونه تاثیر داشته باشند ولی نکته اش اینجاست که باید درست و بجا ازشون استفاده بشه.
برای مثال خانم ظفرنمون به خوبی و درجای درست از تابلو های هم رنگ کنسول و پاف ما استفاده کردند و درکنار اون با نور پردازی مناسب این فضای زیبا رو خلق کردند.

 

کاربرد پاف در کنار کنسول

استفاده از رنگ مشکی به دکور منزلتون وزن میده و باعث میشه که چشم شما فرصت استراحت پیدا کنه و یکی دیگر از مزایای این رنگ این است که برای هر رنگی یک مکمل بی نظیر است.
رنگ مشکی باعث میشه در دکور ما کنتراست به وجود بیاد یعنی بین رنگ های روشن و تیره فاصله ای ایجاد می شه و ما به روشن بودن رنگهای روشن بهتر پی میبریم.
همون طور که تو عکس بالا میبینید خانم شهنی هم از این رنگ استفاده کرده و پاف های ما و آباژور شون رو مشکی انتخاب کردند.

کاربرد پاف در کنار کنسول

کاغذ دیواری یا رنگ ؟

همون طور که هممون میدونیم رنگ و طرح دیوار خونه ما پایه و اساس بقیه وسایل دکور ما رو تعیین میکنه این امر خیلی مهم هست.
ما برای دیوار مون دوتا انتخاب داریم اول کاغذ دیواری و دومی رنگ، بریم که چند تا از تفاوت هاشونو باهم بررسی کنیم.
کاغذ دیوار به راحتی با چسب و تو زمان کوتاهی به دیوار میچسبه در صورتی رنگ کردن چند روز زمان میبره و همه وسایل خونه باید تخلیه بشه.
نکته دیگه کاغذ دیواری دارای طرح و نقش است که خیلی تنوع زیادی داره ولی رنگ محدود تره و نمیشه هر طرحی که بخواهیم رو روی رنگ اجرا کنیم.
نکته آخر اینه که در رنگ اگر از رنگ براق استفاده کنید قابلیت تمیز کردن داره ولی کاغذ دیواری در اثر تمیز کردن زیاد خراب میشه و از بین میره.
انتخاب بین این دوتا گزینه به سلیقه شما بستگی داره و هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند
تواین عکس از خانم ملکانی میبینید که برا پشت کنسول شون کاغذ دیواری رو انتخاب کردن و این دکور زیبا رو به وجود آوردند.
برای ایده گرفتن از طرح های کنسول هم ما یک سایت فوق العاده عالی رو بهتون معرفی میکنیم که یک عالمه کنسول در مدل های مختلف برای فروش دارند، برای دیدن انواع کنسول روی لینک زیر کلیک کنید:

طرح کنسول های چوبی و فلزی با یک دنیا تنوع

 

هدف اصلی ما، داشتن آرامش در خانه

به پایان این مقاله رسیدیم.توضیحات خیلی کامل و دقیق بود و خواستیم که از هر جهت با این سبک در پذیرایی آشنا بشید.تمام تلاش ما این هست که شما در منزلتون فضایی رو ایجاد کنید که علاوه بر داشتن دکوراسیون زیبا، از بودن در این فضا لذت ببرید و هدف نهایی ما داشتن آرامش و راحتی در خانه و خانواده شماست و ما هر روز تلاش میکنیم که این آزوی مهم برآورده شود.

دیدگاهتان را بنویسید