ایده های دکوراسیون

۵ ایده عالی برای چیدمان خانه های کوچک

چیدمان خانه های کوچک اولویت اول هر زوج

 چیدمان خانه های کوچک و ایده اصلی این مقاله از جایی به ذهنمان رسید که دیدیم امروز با توجه به قیمت های بالای مسکن در تمام شهرها،بیشتر خانواده ها و جوانانی که تازه ازدواج کرده اند به خانه های با متراژ پایین روی آورده اند.از این رو چیدمان این گونه منازل باید به نحوی باشد که از صد درصد فضا به نحو احسنت استفاده شود.
از این رو ما تصمیم گرفتیم که ایده هایی که در این زمینه میتواند کمک حال ما برای یک چیدمان عالی و بروز باشد را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

هسته اصلی این ایده ها این است که هر چیزی در نزدیکترین مکان نسبت به کاربردش باشد.پس ما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم.

ایده اول: از شلف ها کمک بگیرید.

در گذشته نچندان دور نیاکان ما در منازلشان از طاقچه ها استفاده میکردند.در معماری مدرن طاقچه ها با عنوان شلف در منازل امروزی جای خود را باز کرده اند.
در چیدمان خانه های کوچک یکی از مهم ترین ارکانش استفاده بجا از فضای دیوار هاست.شلف ها در خانه بیشتر به عنوان نظم دهنده و فضای اضافی برآمده مورد استفاده قرار میگیرند که میتوان کلی از وسایل مربوط به سرو غذا مانند کاسه ها ، لیوان ها و … را در آن جایگذاری نمود.همانند تصویر زیر
در واقع میشود گفت که هر گوشه ای در خانه یک فرصت است برای استفاده صحیح از شلف ها که در تصاویر زیر میتوانید مشاهده کنید

 

ایده دوم: در چیدمان خانه های کوچک ،مبلمان بزرگ و جاگیر ممنوع!

خانه های کوچک معمولا پذیرایی کوچکی در خود دارند که اگر این فضا با مبل های راحتی بزرگ و یا مبلمان کلاسیک چیدمان شود، بطور کلی فضایی برای نشستن روی زمین و یا فضایی برای مشاهده تلویزیون نخواهیم داشت و هنگام پذیرایی از مهمانان زیاد به مشکل برمیخوریم.
 برای چیدمان خانه های کوچک بهترین گزینه به جای مبلمان استفاده از نشیمن های سبک جدید میباشد که فضای صمیمانه در خانه خود ایجاد میکنید و هر وقت که مهمان امد. میتوان از آن استفاده کرد.
چیدمان خانه های کوچک
ولی اگر علاقه ای به استفاده زیاد از نشیمن ها در خانه ندارید حتما از مبلهای ال شکل یا مبل های ساده و جمع و جور استفاده کنید تا فضای باز برای پذیرایی از مهمان و همچنین جابجایی در این مکان را داشته باشید.

چیدمان خانه های کوچک

ایده سوم: از پاف های باکس دار غافل نشوید.

پاف ها در یک جسم ولی در نقشهای مختلف در خانه یاری گر شما هستند.هم میتوانند مبلمان باشند هم فضای ذخیره سازی و استفاده از آن با کمی خلاقیت میتواند خلا نبود مبلمان را با قدرت تمام پر کند و چه بسا فضای بهتر و کاربردی تر و همچنین جای گیری کمتری داشته باشد.
با قابلیت های فراوان پاف ها در منزل آشنا هستید و اگر نمیدانید چه استفاده های از پاف میشود پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

ببینیم: پاف در خانه و محل کار چه کاربردی دارد؟

ایده چهارم: از تخت های کشودار استفاده کنید.

در چیدمان خانه های کوچک ما از فضای اتاق نباید غافل شویم. این فضا نقش مهمی را در خانه ایفا میکند.
این ایده دو حالت مختلف دارد که در این چند سطر به آن میپردازیم.حالت اول: اگر در فضای اتاق به مقدار کافی کمد دیواری و یا فضای لازم برای نصب کمد دیواری وجود دارد، استفاده ی تخت کمجا که به صورت کشویی باز و بسته میشود بهترین گزینه است ولی اگر اتاق کوچک باشد حالت دوم بهتر است اجرا شود.
حالت دوم استفاده از تخت های کشو دار است که بتوانید از فضای زیر تخت به نحو احسنت استفاده کنید.و کشو ها این قابلیت را دارند که بتوانید یک عالمه لباس های مختلف یا وسایل مورد استفاده خود را در آن جای دهید.

به عنوان نمونه میتوانید از این مدل که تولید کننده ایرانی آن را تولید میکند دیدن کنید:

ببینیم: نمونه تخت کشودار و قیمت این محصول

ایده پنجم: استفاده از وسایل چند منظوره چیدمان خانه های کوچک

شاید برای شما عجیب باشد ولی هستند افرادی هم پلوپز دارند، هم سرخ کن و بخارپز که هر سه محصول را میتوان در یک محصول خلاصه کرد و از غذا ساز استفاده کرد.
یا به عنوان مثال عروس خانوم هایی که چندین سرویس قابلمه برای خانه خود میخرند درصورتی که فضا کافی را ندارند.
پس بهتر است در انتخاب وسایل خانه خود نهایت دقت را داشته باشید. وسایل باید روزی بکار بیاد نه تنها فقط برای نمایش باشد.
۵ ایده را با هم مروری کردیم و دیدیم که با اجرای این نکات میشود از فضای خانه به نحوی استفاده کرد که جا دار تر و بزرگتر دیده شود. ولی نکته ی مهمی که مطرح است این است که سعی کنید محیط خانه را دنج نگهدارید و آرامش و عشق را در آن جاری بسازید تا از لحظه لحظه ی زندگی نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید